Container

Als je spreekt met bedrijfsleiders die containers wereldwijd transporteren voor hun klanten, komt al snel een sleutelwoord naar boven: vertrouwen. Het vertrouwen dat klanten aan jouw bedrijf stellen om te leveren, het vertrouwen dat ze in jouw internationale zakenpartners stellen dat ze gemaakte beloftes nakomen, het vertrouwen dat jouw logistieke organisatie in staat is om alle verplichtingen na te komen, wat er ook gebeurt. En dat is ook niet verwonderlijk, want het feit dat je als bedrijf niet de volledige controle kan hebben over wat er tijdens het internationale vervoer (wat meestal enige tijd duurt) gebeurt, kan zeer stressvol zijn voor zowel de transporteur als de klant. Een ‘end-to-end visibility’ oplossing kan hier voor de nodige gemoedsrust zorgen.

Gebruikte tags:
End-to-end tracking zeecontainers

De klant.

De Lambrechts Group in Puurs, actief in de brouwindustrie met een 45-tal mensen in dienst, produceert volledig gerobotiseerde lijnen die biervaten wassen, steriliseren en vullen. De kleinste machines kunnen zo'n 10 vaten per uur aan, terwijl de grotere installaties tot 1200 stuks per uur kunnen verwerken. LAMBRECHTS is verantwoordelijk voor 80% marktaandeel in België en exporteert naar Singapore en Ethiopië. “We doen aan maatwerk, ‘make to order”, zegt managing partner Filp Beyens. “Aan elke nieuwe vatenlijn verandert er weer iets, van sturing tot interface. Innovatie is hier de standaard.”

Hun uitdaging.

LAMBRECHTS verscheept per container de hoogtechnologische robotlijnen naar klanten overzees. Ze zochten naar een manier om de waardevolle containers vanaf het moment van verzending in België tot aan de levering bij de klant zo nauwkeurig mogelijk te volgen. Hun huidige track en traceersystemen voldoen niet omdat er geen voortdurende tracering is doorheen de transportketen; het is gelimiteerd tot enkele sleutellocaties. Het bleek een echte uitdaging om nauwkeurige informatie te verstrekken. Bovendien betrof het wegwerp trackers, die aan de buitenkant van de containers bevestigd werden en slechts eenmalig gebruikt konden worden. Bovendien konden deze trackers onderweg - juist omdat ze zichtbaar aan de buitenkant bevestigd zijn, verwijderd worden. Lambrechts zocht naar een meer duurzame oplossing met herbruikbare sensors en zo kwamen ze bij ons terecht. Na het luisteren van hun verhaal stelden we de TAG.WIFIWORLD voor.

Onze oplossing.

Door de TAG.WIFIWORLD (met een wereldwijde dekking van 98%) te gebruiken, kan LAMBRECHTS nu alle containers van begin tot einde volgen. De TAG-WIFIWORLD wordt eenvoudig in een enveloppe mee in een krat verpakt, en dit krat wordt in een zeecontainer geplaatst.  Eenmaal geactiveerd op het online platform via de mobiele app of desktop PC, kunnen zowel Lambrechts als de klant de zending volgen en onmiddellijk een melding krijgen als een container geopend wordt, vertraging heeft opgelopen of verkeerd is doorgestuurd. Zodra de containers met robotlijnen hun eindbestemming hebben bereikt, stuurt de klant de tracker(s) terug naar Lambrechts via de standaard meegeleverde enveloppe.

In de praktijk.

Vanaf de eerste dag heeft CHECK kunnen helpen om een ​​volledige zichtbaarheid te krijgen tijdens het volledige transport - doorheen landen, transporteurs en transportmiddelen. De gegevens van de live TAG-WIFIWORLD trackers helpen onze klant om hun klanten in recordtijd antwoorden te geven over de locatie van zendingen. Bovendien heeft het geleid tot een hogere servicekwaliteit aangezien de klant niet meer moet bellen maar zelf op het platform zijn zending kan volgen.

Bekijk hier het resultaat rechtstreeks op het WiFiWorld platform. Zo kan je direct zien hoe eenvoudig en efficiënt de TAG.WIFIWORLD werkt.

Deel deze use case:

Zelfs metalen containers tracken we

De klant.

Deze klant is een vrachtvervoerder in de haven van Helsinki, Finland en is gespecialiseerd in cargo-consolidatie en LCL transporten. Ze verzorgen groupage vervoer, internationale expeditie, terminalafhandeling, en warehousing.

Hun uitdaging.

De klanten van deze containertransporteur verwachten een hoge mate van informatie over de betrouwbaarheid van hun zendingen. De huidige track en trace systemen voldoen niet omdat er geen voortdurende tracering is doorheen de transportketen; het is gelimiteerd tot enkele sleutellocaties. Het was een echte uitdaging om nauwkeurige informatie te verstrekken.

Dit gebrek aan overzicht veroorzaakte inefficiënties en kosten. Dit was vooral het geval er onderweg iets fout liep bij een van de expeditie partners. Daarom wilde het bedrijf een eenvoudige oplossing waarmee ze een duidelijk en transparant overzicht hebben over de hele leveringsketen doorheen meerdere landen, logistieke partners & transportmiddelen.

Onze oplossing.

Door de TAG.WIFIWORLD (met een wereldwijde dekking van 98 procent) te gebruiken, kan de transporteur nu alle waardevolle zendingen zoals farmaceuticaproducten of consumentenelektronica die vanuit China reizen naar Europa en heel Rusland van begin tot einde volgen.

Op het moment dat hun klanten de goederen aan hen overdragen, wordt de TAG-WIFIWORLD eenvoudig aan elk pallet of container toegevoegd. Eenmaal geactiveerd op het online platform via de mobiele app of desktop PC, kunnen zowel de transporteur als de klant de zending volgen en onmiddellijk een melding krijgen als een container geopend wordt, vertraging heeft opgelopen of verkeerd is doorgestuurd. Zodra de goederen hun eindbestemming hebben bereikt, stuurt de bestemmeling de tracker(s) terug naar de transporteur via een standaard meegeleverde envelop.

In de praktijk.

Vanaf de eerste dag heeft CHECK kunnen helpen om een ​​volledige zichtbaarheid te krijgen van de hele supply chain doorheen landen, leveranciers en transportmiddelen. De gegevens van de live TAG-WIFIWORLD trackers helpen onze klant om hun klanten in recordtijd antwoorden te geven over de locatie van zendingen. Bovendien heeft het geleid tot lagere kosten en een hogere servicekwaliteit.

Daarnaast stelt verzamelde data het bedrijf in staat om haar partners te evalueren op basis van objectieve, onafhankelijke informatie en kan deze analyse als basis te dienen voor gezamenlijke operationele verbeteringen. Door de TAG.WIFIWORLD systematisch te implementeren in de dagelijkse transporten, heeft onze klant de verwerkingstijd voor klantenvragen met 50% kunnen verminderen en is het retentiepercentage van klanten met 20% gestegen. Dit heeft geleid tot meer vertrouwen tussen de transporteur en zijn klantenkring.

Deel deze use case:

Meer weten?

Wil je meer weten over deze slimme oplossing om je containers wereldwijd (+95% dekking) te volgen?

Vraag een demo aan

Benieuwd naar de CHECK.connects
asset tracking software?

Wil je samen met onze experts ontdekken hoe jij jouw bedrijfsmateriaal te allen tijde kan lokaliseren? Vraag dan nu een demo aan om alle features te ontdekken...

Benieuwd naar de CHECK.connects
asset tracking software?

Wil je samen met onze experts ontdekken hoe jij jouw bedrijfsmateriaal te allen tijde kan opvolgen en beheren? Vraag dan nu een demo aan om alle features te ontdekken.

Benieuwd hoeveel het jou maandelijks kost om je bedrijfsassets via ons online platform te beheren?
Bereken jouw prijs