Televisie

Zijn er bepaalde bedrijfsassets binnen je bedrijf die je graag wil kunnen opvolgen en beveiligen? We denken dan bijvoorbeeld aan televisieschermen in de receptieruimte en vergaderzalen - lees hieronder het praktijkvoorbeeld - reinigingsmachines, materiaalkarren, computers, ... allemaal waardevolle spullen waarvan je graag wil weten waar ze zich bevinden, en vooral ook dat ze het bedrijfsterrein niet verlaten (meegenomen of ontvreemd worden). De TAG.WIFI is de oplossing om deze assets op te volgen omdat ze indoor of in een drukke geografische zone gebruikt worden. Met de geofencingfunctie kan je zelf beveiligingszones instellen die een automatische alert genereren als een asset de virtuele grens overschrijdt.

Gebruikte tags:
Organiseer je kantoor met IoT sensors

Check.connects, powered by All-Connects, werd geselecteerd om deel te nemen aan het NEW WORK project van THE BEACON SMART HUB in Antwerpen. Het gebouw aan het eilandje wordt opengesteld als experimentele proeftuin om nieuwe technologieën te testen, die een positieve bijdrage leveren aan de gezondheid, het welzijn en de productiviteit op de werkvloer.

Efficiënter werken

De technologie wordt getest op gebruikersacceptatie, en geeft antwoord op de volgende vragen:

1| hoe gaan werknemers om met deze technolgie?
2| hoe kan de efficiëntie door het gebruik van deze technologie worden verhoogd?
3| hoe zorgen we ervoor dat de toegepaste technologie een blijvende impact heeft?

IoT technologie met QR codes

De Check.connects technologie wordt ingezet om bedrijfsassets te lokaliseren, het gebruik ervan te monitoren en de reservatieplanning te optimaliseren. Voor de Beacon werden we gevraagd het systeem in te zetten om facilitaire taken in de verschillende kantoorruimtes op te volgen. Omdat het gebouw voortdurend door andere mensen wordt gebruikt, was het niet evident om een goede service te verlenen en ervoor te zorgen dat alles steeds tiptop in orde was op de werkplek, aan de koffiehoek en in de sanitaire ruimtes. Daarom wilde men een gemakkelijke manier om te melden dat er iets moest bijgevuld worden - zoals bijvoorbeeld toiletzeep, poetsmiddel, koffiebonen, ...

Ideaal voor de gevraagde functionaliteit bleek onze QR-code toepassing: Iedereen kan met de eigen smartphone een QR code, gelinkt aan een toestel of ruimte, scannen en een 'gastpagina' op de CHECK app openen (zonder logingegevens of verplichte registratie). Via een handig invulformulier met gerichte, relevante vragen kan de gebruiker snel een melding doorgeven, en zelfs een foto toevoegen om bijvoorbeeld een defect, schade of onhygiënische situatie te illustreren. De office manager van THE BEACON krijgt een instant melding binnen, en kan direct een opvolgtaak lanceren.

Wil je weten hoe het er in de praktijk aan toe gaat? Check dan zeker het filmpje hieronder waarin onze Account & Projectmanager David De Wilde uitlegt hoe het werkt.

Deel deze use case:

Beveilig je dure kantoormaterialen

De klant.

Amcor kende zijn oorsprong zo’n 160 jaar geleden en is met 250 sites verspreid over meer dan 40 landen een globale marktleider in het ontwikkelen en produceren van verantwoorde verpakkingen. Deze verpakkingen dienen onder andere voor voeding, drank, farmaceutische, medische, huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten. Met hun doel om tegen 2025 alle geproduceerde verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar te maken, staat duurzaamheid hoog op hun prioriteitenlijst.

Hun uitdaging.

Doorheen de hele bedrijfsvestiging van Amcor wordt gebruik gemaakt van televisieschermen. Zo worden de schermen in de vergaderzalen gebruikt om presentaties op te tonen. Ook in de lobby en aan het onthaal wordt informatie op een scherm getoond. Ondanks het beveiligingssysteem in het gebouw, verdwenen deze schermen regelmatig.

Onze oplossing.

We bevestigden een TAG.WIFI op elk individueel scherm doorheen het gebouw. Een geofence – die aan de hand van gps-coördinaten een virtueel hek rondom het bedrijfsterrein vormt – werd als extra beveiliging ingesteld. Wanneer de asset met de bevestigde tag dan deze grenslijn overschrijdt, wordt een automatische melding naar het platform verzonden die meteen de juiste personen op de hoogte stelt.

In de praktijk.

We bevestigden de tags op alle televisies doorheen het hele gebouw en linkten deze op het platform. Daardoor kreeg men een overzicht van het aantal aanwezige televisies over het volledige gebouw. Rondom het bedrijfsterrein werd een geofence-zone ingesteld. Wanneer een asset, waarop een TAG.WIFI is bevestigd, deze virtuele grenslijn overschrijdt, wordt meteen een melding naar het platform verstuurt. De verantwoordelijke ontvangt meteen een bericht.

Deel deze use case:

Meer weten?

Wil je meer weten over de 'Indoor' toepassingen voor het beheer en beveiligen van je bedrijfsmateriaal?

Vraag een demo aan

Benieuwd naar de CHECK.connects
asset tracking software?

Wil je samen met onze experts ontdekken hoe jij jouw bedrijfsmateriaal te allen tijde kan lokaliseren? Vraag dan nu een demo aan om alle features te ontdekken...

Benieuwd naar de CHECK.connects
asset tracking software?

Wil je samen met onze experts ontdekken hoe jij jouw bedrijfsmateriaal te allen tijde kan opvolgen en beheren? Vraag dan nu een demo aan om alle features te ontdekken.

Benieuwd hoeveel het jou maandelijks kost om je bedrijfsassets via ons online platform te beheren?
Bereken jouw prijs